Serviceledare VS Service till Bravida

bravida linkedin-1Bravida ger fastigheter liv – dygnet runt, året om. Bravida är en ledande totalleverantör av service- och installationstjänster i Norden, med fler än 10 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs, ventilation, säkerhet, kyla, sprinkler, teknisk fastighetsdrift och kraft. Bravida finns representerade på drygt 160 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Läs mer och bekanta dig med Bravida på: https://www.bravida.se/

VS Service Stockholm

Avdelning VS Service Stockholm arbetar med service, underhåll och genomgång av rörsystem i allt från mindre byggnader till stora industrier med hela Storstockholm som verksamhetsområde. De hjälper till med service inom värme/kyla, sanitet, tappvatten, undercentraler, gas, kompetenssvetsning och energioptimering. 

Avdelningen behöver nu stärka sin grupp med en till serviceledare. De består i dagsläget av 47 personer varav 35 montörer och 12 tjänstemän som inkluderar avdelningschef, projektledare, serviceledare, kalkyl samt administration. Avdelningen har ramavtal med bland annat Stockholm Vatten, Akademiska Hus och Circle K.

 

Rollen

Rollen som serviceledare på Bravida innebär att du ansvarar för serviceuppdrag från kundbearbetning, försäljning och leverans. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:

  • Verka för merförsäljning hos befintliga kunder samt dra in nya kunder och/eller affärer
  • Hantera ordermottagning, kundkontakt med platsbesök och specifikationsdiskussioner
  • Att med utgångspunkt från avtal ansvara för uppdragens tekniska och ekonomiska genomförande, dokumentation samt tillse att företagets system för kvalitet, miljö - och arbetsmiljöfrågor följs
  • Att ansvara för avtal och ekonomiska resultat, teknisk kvalitet och dokumentation i uppdrag
  • Arbete med bland annat inköp och resursplanering
  • Leda och fördela serviceuppdragen och anpassa den till avdelningens verksamhet
  • Att leda och engagera medarbetare
  • Attest av leverantörsfakturor och tidrapporter
  • Genomföra utvecklingssamtal med underställda montörer som delegerats av överordnad chef.
  • Att vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten

Som serviceledare på Bravida får du frihet under ansvar. Du har en förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse. Det är en bred roll som kan komma att utvecklas mot olika håll beroende på vem du är.  På Bravida är medarbetarnas utveckling av stor vikt. Bravidaskolan erbjuder många interna utbildningar som kan öppna upp nya vägar för medarbetare. 

 

Den vi söker

Du har en god teknisk förståelse och det är meriterande om du nu arbetar i en liknande roll samt har ett brett nätverk inom branschen. Din bakgrund är inom VVS-branschen och det är  meriterande om du har med dig BAS P, BAS U, AB och ABT det är dock ej ett krav. Med ditt nätverk kan du enkelt att dra in nya affärer och det är viktigt att vara bekväm i säljsituationen. Du motiveras av ledarskapet och är trygg i att leda och fördela arbetet.

Som person är det viktigt att du är resultatinriktad, innovativ, har ett affärsmässigt driv, brinner för förbättringsarbete och har förmågan att bidra till verksamhetens fortsatta utveckling. Du motiveras av att arbeta med andra människor och att skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt. För att vara lämpad för denna roll krävs det att du är kommunikativ, tydlig och inlyssnande för att tillsammans med ditt team nå gemensamt uppsatta mål. Du är van vid administrativt arbete, där struktur samt ordning och reda är utmärkande i ditt arbetssätt.

För att trivas i rollen behöver du:

  • Vara en serviceinriktad lagspelare. På Bravida jobbar man gärna i team. Stämningen är öppen och vänlig och det är viktigt att vara hjälpsam.
  • Kunna leda dig själv. Det är medarbetarnas kunskap och drivkraft som gör Bravida till ett vinnande lag. Varje spelare är viktig!
  • Alltid sträva mot förändring till det bättre. Högsta prioritet är att göra kunden nöjd.

 

Vill du veta mer, kontakta Sara Åleberg på sara.aleberg@talentia.se eller Freja Oldeen på freja@talentia.se . Observera att rekryteringen för denna roll sker löpande. 


Ansök till denna tjänst



Integritetspolicy

Information om och samtycke till behandling av personuppgifter.

När du söker en tjänst som Talentia AB förmedlar, och därmed ger tillgång till uppgifter i din CV och personliga brev, samtycker du till att Talentia AB (”Talentia”) kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med den svenska personuppgiftslagen (”PuL”). Personuppgifter innebär uppgifter som du lämnar i samband med en ansökan, eller vid en eventuell intervju såsom namn, personnummer, adress, telefonnummer, foto, kön, tidigare arbetslivserfarenhet, betyg, utbildning och information från referenser eller annan tredje man. Eventuella testresultat (personlighetstest och förmågetest), som ingår i vissa rekryteringsprocesser, lagras också. Lagringen av personuppgifter kommer att vara gällande till du återkallar ditt samtycke, eller så länge du kan komma att vara aktuell för rekryteringsuppdrag.

Vad används uppgifterna till?

Alla personuppgifter du registrerar på Talentias webbplats, eller översänder per e-post, kommer att användas i samband med de rekryteringsprocesser du själv har gett samtycke till att ingå i. Efter den rekryteringen du har gett ditt samtycke till att ingå i är avslutad, kan du komma att kontaktas rörande andra jobbmöjligheter. Du kan även komma att få nyhetsbrev, eventinformation, eller dylikt från Talentia. Denna kommunikation kan du avregistrera dig från om så önskas. Alla personuppgifter och andra uppgifter som du ger tillgång till kan även visas eller översändas till det kundföretag som du har sökt tjänsten hos. Talentia delar inte dina uppgifter med kunder som du inte har sökt en tjänst hos, utan att först be om ditt samtycke för det specifika syftet.

Borttagning, ändring eller utdrag av uppgifter.

Du kan när som helst begära ut, ändra i, eller radera din data.

Säkerhet

Vi använder oss av lämpliga tekniska och rutinmässiga åtgärder för att skydda de personuppgifter som behandlas enligt PuL.

Kontakt

Personuppgiftsansvarig är Talentia AB, org nr 556717-7794, Gamla Brogatan 24, 111 20 Stockholm. Telefonnummer 08-52248900.